Komunikacja wizualna w biznesie

W tym materiale dowiesz się:

  • W jaki sposób zadbać o estetykę, spójność,
  • Wspierać twoją sprzedaż, a przynajmniej jej nie przeszkadzać. 
  • Jak rekrutować zespół lub freelancera, który zajmie się komunikacją graficzną?
  • Dlaczego lepiej zlecać prace graficzne  na zewnątrz, aniżeli próbować robić samemu?
  • Co powinien zawierać Brand book czyli księga znaków na której będziesz pracować w późniejszym czasie.

Materiały dodatkowe do odcinka możesz pobrać zapisując się do newslettera dostępnego tutaj ->

Porozmawiajmy o wsparciu przekazu sprzedażowego poprzez wizję. 

Wiele osób zwraca uwagę na estetykę. Wśród tych osób są również twoi klienci. Pamiętaj proszę, że w XXI wieku i coraz więcej konsumentów jest przeładowanych różnymi kreacjami reklamowymi.

Im kreacja reklamowa bardziej zaskakuje, jest charakterystyczna i estetyczna tym większa szansa, że konsument pochyli się nad nią.

Jakie elementy powodują, że klient nasz mózg ocenia coś jako estetyczne?

W dużej mierze jest za to odpowiedzialna spójność.

Rozumiana jako  spójność:  kolorów, wzorów oraz czcionek i fontów.

W ten sposób buduje się skojarzenia z marką i każdy z nas zna słynne złote łuki McDonalda lub słynne trzy paski Adidasa.

Oczywiście to są przykłady globalnych brand’ów. Jedna bez względu na skalę i rodzaj Twojego biznesu – dobrze jest zadbać o komunikację wizualną. Zwłaszcza, że jest to praca wykonana na “dźwigni” – raz dobrze zrobiona przynosi efekty przez wiele lat.

Zespół - zatrudniaj profesjonalistów

Pierwsza kwestia to zespół – mojego doświadczenia wynika, że najlepiej znaleźć osobę z zewnątrz. Freelancer’a  lub agencję, kieruj się tym żeby osoba, której powierzysz odpowiedzialność miała już pewne doświadczenie w tworzeniu grafiki. Najlepiej dla firm z Twojej branży.

Takie osoby możesz znaleźć w kilku miejscach. Oczywiście możesz zatrudnić agencję kreatywną, ale możesz również znaleźć freelancera na jednym z popularnych portali dla grafików:

 https://www.behance.net/

https://www.fiverr.com/

https://zlapgrafika.pl/

Złap grafika to polski portal, choć może wizualnie Cię  nie zachęcać… To zrzesza całą masę zdolnych osób.

Jeżeli czujesz, że w Twojej firmie warto poprawić komunikację wizualną, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość.

W naszym zespole za design odpowiada Karolina – nie dość, że jest zdolna, to jeszcze rozumie biznes. Grafiki które tworzy są nie tylko estetyczne, przede wszystkim SPRZEDAJĄ.

 Jeżeli czujesz, że warto omówić temat Twojego projektu, to zapisz się na DARMOWĄ 15 min. konsultację 1:1

Przygotuj się do współpracy

Dobrą praktyką przy rekrutacji freelancerów jest ….. przygotowanie się.

Warto żebyś zastanowił się nad tym jaki styl komunikacji graficznej chcesz mieć w swojej firmie, prześledź różnego rodzaju inspiracje – powyższe portale mogą być w tym pomocne:)

Prawdopodobnie najłatwiej będzie czerpać natchnienie do wytycznych dla grafików obserwując firmy z Twojej branży lub pokrewnej.

Zaparz sobie dobrą kawę, usiądź na jednym z wymienionych portali i  po prostu prześledzi portfolio poszczególnych freelancerów.

 W ten sposób dotrzesz do osób, które mają doświadczenie w projektach, które Ci się podobają. Możesz się z nimi skontaktować bezpośrednio za pomocą portali lub podesłać wstępny brief do agencji kreatywnej.

 

Dodatkowo zastanów się jakie emocje powinny iść za Twoją marką? Jak powinna być Postrzegana Twoja firma, jaki archetyp przyjmie w komunikacji zewnętrznej?

 Dzięki temu masz szansę na sprawniejszą współpracę oraz niższą wycenę.

 Wyceny grafików mogą mieć duża rozpiętość cenową. Prawidłowe przygotowanie do współpracy pokazuje Twój profesjonalizm i daje dodatkowe punkty przy wycenie oferty, ponieważ ryzyko dużej liczby poprawek – u klienta, który “ wie czego chce” jest dużo niższe.

Jeżeli czujesz, że w Twojej firmie warto poprawić komunikację wizualną, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość.

W naszym zespole za design odpowiada Karolina – nie dość, że jest zdolna, to jeszcze rozumie biznes. Grafiki które tworzy są nie tylko estetyczne, przede wszystkim SPRZEDAJĄ.

 Jeżeli czujesz, że warto omówić temat Twojego projektu, to zapisz się na DARMOWĄ 15 min. konsultację  1:1

Brand book - jak przygotować księgę znaku?

Nawiązując współpracę z grafikiem  podejdź do tematu kompleksowo zleć pracę nad Bran dbook’iem .

To jest księga znaków która będzie dla Ciebie pomocna w przyszłości. W Księdze Znaków powinny się znaleźć takie elementy jak: paleta kolorów (wraz z odpowiednimi oznaczeniami), logotyp, czcionki, fonty, brand hero, dokumentacja techniczna projektów.

 

 

Wskazówka:

Ciekawym pomysłem, jest umieszczanie kolorystyki i logo na produktach, Twojej firmy. Grafik może to zrobić poprzez mock up’y to metoda, która bardzo ułatwia wizualizację finalnego efekty nawet kompletnym laikom. Polecam 🙂

Wskazówka:

Nie polegaj wyłącznie na własnym guście.  Daj zagłosować Twoim klientom. Mając do wyboru kilka różnych zestawień kolorystyczny, pokaż je osobom, które pasują do Twojej grupy klientów i poproś o podzielenie się opinią. Wyniki mogą Cię zaskoczyć 🙂

Jeżeli nie masz dostępu do grupy docelowej, to spróbuj go wykreować: pomocne będą grupy tematyczne na facebooku, lub kampania z zaproszeniem do wypełnienia ankiety.

Optymalizuj pracę

Zastanów w się w jaki jeszcze sposób możesz wykorzystać grafika, do przygotowania narzędzi, z których będziesz mieć możliwość skorzystania w przyszłości?

Jedną z dobrych metod, które optymalizują pracę kreatywną jest działanie w oparciu o szablony. Możesz stworzyć szablony grafik, które będą wykorzystywane do postów na facebooku lub instagramie. 

To znacznie usprawnia pracę kreatywną.

Zwiększaj sprzedaż poprzez komunikację wizualną

Tak, tak – grafika może świetnie wspierać komunikację sprzedażową. Wykorzystaj to przy swoich ofertach.

Najważniejsze punkty wytłuść i wizualizuj poprzez ikony możesz pobrać ja na takich stornach jak:

https://www.flaticon.com/

https://lordicon.com/

Staraj się unikać ścian tekstu, stosuj sekcje kolorystyczne (zgodne z paletą zawartą w Twoim brand booku).  

Stosuj śródtytułu, nagłówki i inne motywy ułatwiające “skanowanie wzrokiem” oferty sprzedażowej, takie jak wytłuszczenie najważniejszych zdań.


Robienie odstępów między fragmentami tekstu, który czyta Twój odbiorca.


Na ten temat przygotujemy osobny odcinek 🙂

A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej oraz zobaczyć jak wygląda brand book apetytu na marketing to odbierz materiały dodatkowe dostępne dla czytelników newslettera.

Materiały dodatkowe do odcinka możesz pobrać zapisując się do newslettera dostępnego tutaj ->